Ścieżka w chmurach z wózkiem – być jak ptak :)

Ścieżka w chmurach z wózkiem

Kolejny weekend, kolejne wyzwania. Tym razem ruszamy w kierunku naszych południowych sąsiadów. Co prawda wyjazd jest w ramach odpoczynku i długiego weekendu, nie znaczy to jednak że będziemy tylko leniuchować. Zaplanowane są minimum dwa punkty. Pierwszym z nich jest Ścieżka w chmurach i tutaj tradycyjnie odpowiadam na pytanie. Czy ścieżka w chmurach z wózkiem jest możliwa do zwiedzenia? TAK, ale nie dla każdego.

Magiczne miejsce niedaleko granicy naszego kraju. Położona na górze Slamnik, podstawa ścieżki rozpoczyna się na wysokości 1116 m n.p.m.  a sama ścieżka do szczytu ma kolejne 55 metrów, to nietypowa konstrukcja i zdecydowanie warto ją odwiedzić. Można dotrzeć do niej pieszym szlakiem jak i dojechać wyciągiem. Decydujemy się oczywiście na wjazd wyciągiem. Obiekt jest przygotowany na osoby niepełnosprawne na wózkach oraz na ludzi z wózkami. Przejazd wyciągiem jednak dla niektórych może okazać się nie do przeskoczenia, ale o tym za chwilę. Odjazd jest spod Chaty Marcela. Tam też kupuje się bilet zarówno na wyciąg jak i na wejście na Spacer w Chmurach.

Wjazd wyciągiem na górę

Zacznę od najtrudniejszego momentu wyprawy a mianowicie wjazd na górę. Jedzie się wyciągiem, siedząc na kanapie. Wjazd według organizatora trwa 5 do 8 minut, nie sprawdzałem. Ja trzymałem Olę mocno w ramionach. Jednak ten moment wymaga samozaparcia, albo musimy być pewni że utrzymamy dziecko albo musi siedzieć samo spokojnie. Wózek jechał za nami na drugiej kanapie. Ogólnie wszystko jest zorganizowane w taki sposób żeby można było na górę wwieź wózek czy to spacerowy dziecka czy też dla osoby niepełnosprawnej i to działa bez problemu. Ekipa obsługująca jest przeszkolona i pomocna, nie było problemu ani z wsiadaniem ani z wysiadaniem. Kiedy już wysiądziemy na górnej stacji wyciągu zaczyna się milutki spacerek, idziemy równą drogą i powoli wspinamy się do góry. Nachylenie jest takie że zupełnie nie odczuwamy zmęczenia.

Ścieżka w chmurach z wózkiem
Tak podróżują na górę wózki 🙂
Droga do przebycia wyciągiem

Spacer w chmurach

Kiedy już zejdziemy z wyciągu, mijamy bramki i rozpoczynamy nasz spacer w chmurach. Cała droga jest przygotowana dla wózków, nie ma najmniejszego problemu z pokonywaniem kolejnych metrów. Wchodzimy sobie spokojnie wijącym się szlakiem na górę. Spacer zajmie nam kilkanaście minut.

GASTRONOMIA:

Nie planowaliśmy jedzenie w tym miejscu, jest jednak dostępna duża gastronomia. Myślę, że każdy znajdzie coś dobrego dla siebie.

PARKING i DOJAZD

Parking bezpośrednio przy Ścieżce ma bardzo ograniczoną pojemność i musieliśmy podjechać na inny. Spacerem jakieś 15 minut, pod górkę. Droga dobrej jakości, jednak momentami ciężko było pchać wózek.

BILETY: Cena w dniu naszej wizyty, proszę sprawdzać bo może się zmieniać. Wariantów cenowych jest bardzo wiele. My za bilet rodzinny 2 dorosłych i do 3 dzieci wraz z przejazdem wyciągiem w dwie strony płaciliśmy 990 koron (około 160 zł)

Aktualny cennik: https://www.dolnimorava.cz/pl/cennik

PODSUMOWANIE:

Zdecydowanie była to bardzo ciekawa wycieczka. Poza momentami zwątpienia z jazdą kolejką linową, reszta była wspaniałą przygodą. Jeżeli się nie boisz, zdecydowanie polecam wizytę w tym miejscu.

Krzysztof Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz